Kelasi Kapal

Sunday, January 29, 2012

1103pm

Petang tadi saya dapat satu panggilan telefon. Dari Melaka.

Ada sorang pelajar tanya camne nak masuk sekolah saya ni (bukan sekolah saya, tapi sekolah tempat saya bekerja). Soalan dia sikit punya renyah dan detail. Saya jawab semua. Sebab ayah dia yang suruh tanya.

The ayah is very detailisme.

Baguihla ayah camtuh, ready segala segi untuk pembelajaran anak-anak.

Tengah sedap-sedap borak, my phone cakap bai bai pasal bateri kiok. Hanphone saya tu memang dah tahap nazak tapi saya masih gunakan. Muda lagi. Baru 6 tahun. Sekolah rendah pun tak masuk lagi.


Ni dia rupa handphone saya yang dah banyak berjasa. Sentimental valuenya sangatlah tinggi sebab dibeli masa duk Egypt dulu.

Yang penting phone ni banyak guna. Boleh jadikan lesung batu. Boleh wat lempar anjing. Boleh wat barang main Hannan.


Ok dah siap menaip. Nak pi cari tokti lagi. Duk main cakcilut dari tadi lagi. Dapat satgi jaga, panggang berlada cicah air asam la jawabnya.

No comments: