Kelasi Kapal

Wednesday, September 21, 2011

Hospital Sungai Buloh

Salam hari raya ke-23.

Cerita ni waktu minggu kedua raya. Melawat kawan yang sakit di hopital Sg Buloh. Memang dah lama teringin nak pergi hospital ni tapi takde sapa yang nak dilawat hehe. Maka bila ada yang kenal, cepat-cepat pergi ziarah. Sebabnye ialah dah lama duk tengok hospital ni dari highway PLUS menuju ke utara. Nampak cantik dan menarik, tak macam HKL yang pening kepala *_*


Pergi dah lepas asar (waktu melawat) sampai dekat maghrib. Lepas tengok orang sakit, gi beraya di Desa Coalfield pulak rumah kawan baik. So far hospital ni memang puas hati. Dari segi bangunannya, kebersihannya, susun aturnya, dan juga kepadatan manusia dalam ni.


Kaunter resepsi yang terletak tengah-tengah ruang legar menuju ke wad-wad. Lawa dah tapi takde receptionistnya. Agaknya dah dekat maghrib, orangnya pun dah balik.


Parking lot memang puas hati. Sangat banyak dan dekat dengan pintu utama ke wad, kafeteria dan surau. Compare dengan HKL yang parking ntah mana-mana, kena jalan kaki berbatu-batu untuk sampai ke wad. Sepatutnya HKL dah lama diupgrade memandangkan keperluan makin bertambah dari masa ke semasa. Kan bagus kalau pihak berwajib baca entri ni dan ambil tindakan untuk menaiktaraf HKL untuk keselesaan semua.

Thursday, September 15, 2011

raya yang jem!

Salam 18 Syawal.

Hari ni hari Malaysia. Semua orang cuti, kecuali saya. Bukan tak nak cuti, tapi dah 'dicutikan' awal-awal lagi. Dah ditolak masuk ke cuti raya. Orang lain raya seminggu, saya raya 2 minggu. Tu pun masih tak cukup (sampai tak sempat nak jenguk blog langsung).

Tengahari raya ke-5, saya menempuh perjalanan Terengganu - Pulau Pinang. Bertolak jam 1, sampai jam 2. Oh, kejap je tu.

Mula jam 1 petang, sampai jam 2 pagi. Seksa zahir dan batin!

Dari Kuala Terengganu, ok lagi. Sampai dekat Jerteh, hujan lebat. Lalu lintas arah bertentangan sangatlah jem. Laluan saya ok lagi. Sampai je Machang, masya-Allah. Terkebil-kebil bilang batu tar atas jalan. Nak sampai ke Jeli makan masa hampir 5 jam.

Sudahnya sampai di Pulau Pinang jam 2 pagi.

lokasi : Tanah Merah

Taubat... takmau dah lalu kat sini waktu perayaan atau cuti. Cari penyakit namanya. Tak sanggup!