Kelasi Kapal

Tuesday, August 30, 2011

SALAM AIDILFITRI

 
dikesempatan yang ada
saya pohon kemaafan
pada teman-teman pembaca
yang menjadi follower atau tidak
mudah-mudahan kita sama-sama meraikan lebaran dengan seribu kegembiraan dan keinsafan
 
SALAM EID MUBARAK
Maaf Zahir & Batin

dari Ummu Ishak sekeluarga






Friday, August 26, 2011

shoping raya

Bandar Temerloh memanglah sangat zahmah (sesak) bulan Ramadhan ni. Jalan yang tak pernah-pernah jem, tetiba jadi jem amat bulan puasa ni. Nampak sangat orang melayu ni kuat shoping. Macam la kau tu bukan orang melayu ummu oii (*_^)

Masuk kedai tu, masuk kedai ni, pilih sana pilih sini, tak berkenan-kenan juga. Apa punya susah mau cari baju raya. Serius takde yang bekenan di hati. Kalau ada yang berkenan pun, sizeless T_T

Last-last beli beg raya sudah. Memang berbaloi-baloi dan sangat bermanfaat.






Thursday, August 25, 2011

duit raya

seronok betul kalau dah tua-tua gini pun masih dapat duit raya. makin tambah usia makin tambah nilai duit raya yang diterima, hehe. itu baru betul sifirnya.

alkisah pagi tadi ada tetamu datang ke sekolah. ada sedikit urusan. macam biasa tetamu dimuliakan dan dilayan baik-baik. cuma tak hidang air la sebab bulan puasa :p

tak sangka waktu nak balik tu, si tetamu hulurkan duit raya pada setiap murid. suke bebeno budak-budak ni dapat duit raya. sebagai cikgu kita tumpang sengih je la. tak sangka-sangka waktu bersalam nak pisah tu, salam 'berisi' rupanya, hehe. alhamdulillah.

boleh buat bayar tol & isi minyak esok (^_^)





Wednesday, August 24, 2011

wordless wednesday #1

balik kampong.. ooo balik kampong




Thursday, August 18, 2011

lauk recycle

duk kat sekolah ni, kadang makanan tak habis, susah juga
takkan nak buang, membazir namanya
nak tanak kene makan juga
jadilah lauk recycle
panaskan lauk semalam untuk makan hari ni

buka puasa hari-hari ada pihak yang sponsor
jadi takleh nak pilih menu
apa orang bagi, telan je
itu yang kadang jadi berlebih


tak semenggah punya anak dara
sekali periuk pun diangkut
haha
kalau duk kat rumah, kompem takleh wat perangai macam ni
jadi bila duduk tanpa orang tua
boleh la cipta perangai tak semenggah

2,3 hari lepas mengidam nak makan cucur
orang ganu kata 'jepput'
jadi gi bazar ramadhan beli seringgit dapat 3 ketul
cucur udang yang enak


*saja buat entri makan di siang hari bulan puasa ni, hehe*




Thursday, August 11, 2011

tak jadi demam

ini adalah bacaan yang diambil dua hari lepas
 
 
apesal la tak demam
kalau demam kan best.. takyah gi kerja
 
batuk dan selsema baru surut sikit
sikit je

isk isk isk

serius takde mood nak kerja seminggu ni

penangan ubat farmasi agaknya

(salahkan ubat)

(-_-)