Kelasi Kapal

Thursday, September 15, 2011

raya yang jem!

Salam 18 Syawal.

Hari ni hari Malaysia. Semua orang cuti, kecuali saya. Bukan tak nak cuti, tapi dah 'dicutikan' awal-awal lagi. Dah ditolak masuk ke cuti raya. Orang lain raya seminggu, saya raya 2 minggu. Tu pun masih tak cukup (sampai tak sempat nak jenguk blog langsung).

Tengahari raya ke-5, saya menempuh perjalanan Terengganu - Pulau Pinang. Bertolak jam 1, sampai jam 2. Oh, kejap je tu.

Mula jam 1 petang, sampai jam 2 pagi. Seksa zahir dan batin!

Dari Kuala Terengganu, ok lagi. Sampai dekat Jerteh, hujan lebat. Lalu lintas arah bertentangan sangatlah jem. Laluan saya ok lagi. Sampai je Machang, masya-Allah. Terkebil-kebil bilang batu tar atas jalan. Nak sampai ke Jeli makan masa hampir 5 jam.

Sudahnya sampai di Pulau Pinang jam 2 pagi.

lokasi : Tanah Merah

Taubat... takmau dah lalu kat sini waktu perayaan atau cuti. Cari penyakit namanya. Tak sanggup!

No comments: