Kelasi Kapal

Thursday, August 18, 2011

lauk recycle

duk kat sekolah ni, kadang makanan tak habis, susah juga
takkan nak buang, membazir namanya
nak tanak kene makan juga
jadilah lauk recycle
panaskan lauk semalam untuk makan hari ni

buka puasa hari-hari ada pihak yang sponsor
jadi takleh nak pilih menu
apa orang bagi, telan je
itu yang kadang jadi berlebih


tak semenggah punya anak dara
sekali periuk pun diangkut
haha
kalau duk kat rumah, kompem takleh wat perangai macam ni
jadi bila duduk tanpa orang tua
boleh la cipta perangai tak semenggah

2,3 hari lepas mengidam nak makan cucur
orang ganu kata 'jepput'
jadi gi bazar ramadhan beli seringgit dapat 3 ketul
cucur udang yang enak


*saja buat entri makan di siang hari bulan puasa ni, hehe*




5 comments:

KuNanGKuNanG said...

nnti dah ada pasangan xleh dah wat perangai xsemenggah ni.he3

NaniE said...

ummu, saya ada pos kad raya buat awk tau. ritu g jalan alang mahmud kat kg baru, beli biskut raya. besar-besaran betul perniagaan dia.

JIJI YU said...

huk aloh..kita yang bujang ni pon teratur akak oit

Ummu~Ishak said...

kunangkunang,
esok2 ade laki len cite, hehe


nanie,
saya tak balik kl lagi, hajat nak balik gak, adik bagitau ade kad raya, hehe. mekaseh nanie


jiji yu,
saja wat2 tak semenggah supaya org tak ngurat, lalala~

ummuabdullahsyaakir said...

Kak ummu,saya yg dah kawin ni pun kdg2 terbuat juga "hidng sekali periuk tu"mujur suami jenis tak kisah n formal sgt,tapi dgn MIL haruslah di elakkan..hehe