Kelasi Kapal

Monday, July 11, 2011

sakit oii

Minggu lepas, 2 kali aku sengsara dek haiwan yang sama. Sekali dia gesel punggong kat kita, adoi mak rase nak menangis. Sakitnye hanya tuhan yang tau.

Memang bisa amat-amat. Aku sampai cuak takut bisa sampai takleh jalan. Dah la kena sengat kat kaki. Buatnye tetiba tempang, tak ke haru. Sehari dua lepas tu jadi lebam dan gatal-gatal.


Ni la menatang yang dua kali tinggalkan kenangan kat aku. Selang sehari je tu. Sakit yang pertama tak habis lagi, dia dah bagi kali kedua. Azab tul.

Korang kalau jumpe menatang ni, hati-hati la ye. Dia punya sengat memang berbisa. Walau tak sebahaya lebah, tapi menangis jugakla kalau kena. Jumpa dia duk terbang tu, bunuh je terus. Demi keselamatan umat sejagat, haha.

***kate pakcik aku, menatang ni lebah le namanye

5 comments:

JIJI YU said...

ehehe...pernah kena itu hari..cam bes jugak..

atikullah ismail™ said...

huhuhu..ade sarang2 area dekat2 tuh kot ummu?

Ummu~Ishak said...

jiji yu,
banyak la hang punye best


atikullah ismail,
sini dekat ngan hutan. agaknye ade la dlm hutan tu kot

Pencacai Alim said...

ziarah teman lama..apa khabar?

Ummu~Ishak said...

pencacai alim,
alhamdulillah kuwais =)