Kelasi Kapal

Saturday, May 21, 2011

Selamat.... selamat...

Ingat ape yang aku cerita kat entri lepas? Balik kl tak berapa jam, dah balik ke Temerloh semula.

Sebab musababnya adalah ini....


Ada orang main kawen-kawen kat rumah. Eh bukan main, tapi betul-betul

Salam ngan tok kadi.. eh bukan, salam ngan wali

Sambil ditengok oleh saksi-saksi

Sudah ijab dan qobul

Tadah tangan baca doa kesyukuran

Video ada, tapi tak kuasa nak upload

Tengok gambar sudah


Tak pasal-pasal aku jadi driver bawa pengantin ke masjid

Untuk upacara ijab dan qobul

Pengantin sedang berdebar itu

Tengok kamera pun takmau dah

Yang sebelahnya bukan pengapit

Cuma menghimpit sebab nak posing je


Dahla jadik dreba

Pakej ngan photographer sekali

Walaupun hasil tak segak taramana

Tapi boleh la nak tatap sambil kutuk-kutuk

Gambar-gambar dari kamera gedabak tu tiada di sini

Ada pada tuannya di Kepong nun

Daku hanya mengambil gambar

Bukan memiliki dslr

Maka gambarku hanya ada 2-3 keping dalam dslr tu

sob... sob... sob..



SELAMAT PENGANTIN BARU ADIKKU

3 comments:

Fazlinil Irma said...

oh.. ini ke sebabnya. hehe.

tahniah, bertambah lagi ahli keluarga baru.

Sricahaya said...

alaaa..satu je ke gambarnya..letaknya byk sikit..

pengatin malu2 yerk..hehehe..apa pun dah selamat yerk..ko jgn lupa amik berkat adik ko tau..hehehe..

Ummu~Ishak said...

fazlinil irma,
penambahan yg tak best sbb saya kena pakai tudung, haha


sricahaya,
gamba banyak kat abg aku, dalam dslr dia. nanti balik baru aku nak amik.
takyah amik berkat, janji hidup penuh keberkatan, miehehe