Kelasi Kapal

Sunday, May 15, 2011

Laju

Di pagi yang indah ketika melepak di Maju Curry House.

Wan : Akak2, akak  bawa kete laju ye.

Akak : Hish, memandai je wan ni. Tau mana laju?

Wan : Ade orang bagitau ngan saye akak bawak laju.

Akak : Sape?

Wan : Si mamat tu ha.

Akak : Mamat mane?

Wan : Tu... mamat yang jual henpon tu.

Akak : Dia tau mana akak bawak laju ke lambat?

Wan : Dia cite hari tu dia nampak akak bawak kete.

Akak : Ahahaha.. memang ada hari tu kitaorang bertembung kuar dari sini sama-sama.

Wan : Mamat cakap, laju gile akak bawak. 120 agaknye. Dia bawak pun dah 100, akak lagi laju. Tu baru jalan biasa hala ke jambatan sana.

Akak : Mana ade laju, biase-biase je la.

Wan : Mamat cakap terkejut dia tengok akak bawak laju gitu. Dahla pompuan, ostajah lak tu, bawak kete sikit punye laju. Akak memang selalu bawak laju-laju eyh.

Akak : Ahahaha.. mana ade selalu wan. Kadang-kadang je, tengok mood la. Balik kl asyik jem, takpun traffic light melambak-lambak, bila nak lajunya. Duk temerloh ni kene la laju-laju.

Wan : Kete akak auto ke manual?

Akak : Manual.

Nuh : Fuh fuh, manual tu (tetiba Nuh menyampuk)

Wan : Dahsyat akak ni.

Aku gelak je tayang gigi, haha.

3 comments:

cLovErX said...

huh...riak kak tu..hehehehhe.....
kita wanita muslimah di zaman globalisasi ini kan kak...kenala laju2 kan....hehehhe

Cikli said...

laju tak pa asalkan ikut undang-undang.

Ummu~Ishak said...

cloverx,
betul.. tau takpa, haha


cikli,
yup