Kelasi Kapal

Friday, April 22, 2011

Salam pagi jumaat.

Boleh tak hari ni awak, awak, awak dan awak tolong bagi saya cara atau tips macam mana nak ajar student yang bebal (baca : degil).

Tak tahu, kita dah ajar. Tak mahu ikut, kita dah tegur. Tak reti bahasa, kita dah warning. Habis kalau masih buat juga? Nak tunggu cikgu bagi pelempang sedas? (mode - murka amat)

Ok, saya bukan samseng. Jauh sekali minah rempit yang suka-suki nak melempang anak orang. Saya diamanahkan tuhan nak membantu mak ayah membentuk syakhsiyyah anak-anaknya ke arah musleh dunyawi wa ukhrawi.

Tetap saya bukan manusia kamil yang boleh sentiasa bersabar dan bertolenransi. Ada waktunya saya tahu untuk marah dan benci. Habis macam mana dengan amanah mendidik?



**masih dalam kecelaruan -_-

2 comments:

NaniE said...

bagi dia makan kismis ari2 tiap kali masuk kelas..hehe tapi, kena berbelanja sikit..hehe..

Ummu~Ishak said...

nanie,
tak kuasa la plak hari2 nak kena cek jadual dia makan kismis, hehe