Kelasi Kapal

Thursday, April 28, 2011

Garang??

Orang kata saya garang
ada yang terbeliak mata tengok saya buat camni.

habis kalau asyik kesalahan sama yang berulang
masih nak maafkankah?

pulak tu dah buat salah tak reti nak minta maaf
bahkan dibagi 1000 alasan yang semuanya remeh
maaf memang boleh maaf
saya bukan penghukum yang zalim
tapi pengajaran mesti kena bagi
supaya benar-benar sedar dan tak ulang lagi


**beratnya amanah yang terpaksa digalas. ya Allah....

14 comments:

dotblogspotdotkom said...

pelajar kita lebih suka cari alasan.. bukan penyelesaian

mana le nak maju...

liyana said...

ummu ishak cikgu ke??
yup..btul2..wat cmtu sbb tnde sygkn

NaniE said...

ummu, bagi je dia denda tulis sampai 50 kali.."saya tidak akan ulangi kesalahan ini lagi"

Ummu~Ishak said...

dotblogspotdotcom,
betul. selalunya mcm tu.


liyana,
ye sy cikgu.
menegur sebab nak dia jd lebih baik. kalau tak tegur, sampai bila2 pun dia tetap mcm tuh.


nanie,
terpk juga nak buat denda mcm tu. tapi tangguh dulu. tgk lepas ni mcm mana. berubah atau tak

Hafriz Mohamad said...

besarnye pangkah...huhu. gerun tuu~ hihi..

eyup.. sunnah kehidupan, yg brsalah pasti dihukum! peace... ^_^

atikullah ismail™ said...

bnyak anak murid cemerlang sbb cikgu garang...so garang ok ape asalkn tdak smpai mencedrakn..=)

liyana said...

ummi..
owh ic..btul2

Sambal Belacan Sedap said...

as-sobrun jamil

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
nasib baiak masa zaman saya sekolah dulu akak masih kat mesir

cLovErX said...

kak ummu dah mcm sensei jepun saya....
"this is nonesense" !!!
hahahha...

Anonymous said...

Saya sudah dimaksudkan untuk posting tentang sesuatu seperti ini di halaman web saya dan anda memberi saya ide. Cheers.

Ummu~Ishak said...

hafriz mohamad,
dulu dah pangkah kecik tp tak makan saman
maka kena pangkah besar2
peace ^_^


atikullah ismail,
yup, betul tu


liyana,
ummu la, bukan ummi =p


brutalsolo,
salam.. sejak bile sy jd akak awak? eheh.
garang itu perlu,tp bukan tiap masa


cloverx,
pahni kene blajo cakap jepun plak,eheh

cLovErX said...

bulehh kak ummu...jepung campo kelate ...molekk gitu...=)

Ummu~Ishak said...

anonymous,
errr..tatau nak balas apa


cloverx,
mengapakah harus bahasa klate