Kelasi Kapal

Saturday, April 16, 2011

CERITERA = BAHAGIAN 2

BAB V

"Sini la sikit buku kau, aku tak tak nampak la".

"Ish kau ni, kacau je la, aku nak tulis nota pun tak senang".

Miss Lymma menjeling tajam. "Panjang, mana buku kamu?"

"Hilang Miss, jatuh belakang almari saya tak boleh nak ambil", dalih Panjang.

"Apsal tak alihkan je almari yang tu" Miss Lymma masih tak puas hati.

"Tak boleh Miss, dah buat dah tapi tak jalan. Tak tau nak buat macam mana lagi".

Miss Lymma mendengus. 'Budak ni penuh dengan alasan!'


BAB VI

"Miss, boleh tak nanti Miss belikan tiket bas untuk saya balik cuti minggu depan?" Panjang tanpa rasa malu meminta pada Miss Naiyn.

"Nantilah", jawab Miss Naiyn acuk tak acuh.

Miss Lymma memandang dengan hati berbuku. 'Dah la sering buat salah, orang tegur tak makan saman, tapi ada hati minta itu dan ini. Tak reti malu ke?'


MONOLOG

Lymma lebih bahagia tanpa Panjang kini. Tinggal Montel, Kecil dan Putih. Tidak pernah menyusahkan. Tidak pernah meminta itu ini. Bersandar di 'highback' sambil melepaskan hela nafas yang panjang.

"Aii, mengeluh nampak? Rindu Panjang ke?" Naiyn menguji.

"Kau ni Naiyn, dari aku rindu kat budak tu, baik rindu kat Zyllin", Lymma menyahut dengan ketawa yang berdekah-dekah.

Kami lebih bahagia kini!



-tamat-

4 comments:

JIJI YU said...

hreheheh cun tak panjang

NaniE said...

kisah tentang siaa ni ummu..? hehe..

Ummu~Ishak said...

~>jiji yu
toksah la ji.. langsung tak cun.. zero, haha

Ummu~Ishak said...

~>nanie
alamak nanie, takleh habaq le, nanti kantoi, ekeke

ni adalah kisah benar yang diadaptasi